LLAMAMIENTO a extender la solidaridad con la compañera presa en Soto del Real, en riesgo de extradición.

cropped-capcalera-01

Cómo muchas ya sabréis, la compañera detenida el pasado 13 de abril acusada de haber participado en la expropiación de una entidad bancaria en la ciudad alemana de Aachen podría ser extraditada en los próximos días. El mes transcurrido desde su detención ha sido encarcelada en condiciones de aislamiento en el centro penitenciario madrileño de Soto de Real, pero ahora hay indicios para pensar que su entrega a las autoridades alemanas podría ser inminente.

Su extradición en Alemania supondría alejarla (todavía más) de su en torno de personas queridas, así como hacerla entrar en un régimen penitenciario que hace un uso intensivo del aislamiento, dificultando (todavía más) las comunicaciones de las prisioneras políticas, tanto hacia afuera como con el resto de personas encarceladas.

Es por este motivo que hacemos un llamamiento a la movilización y la lucha, un llamamiento a hacer que esta maniobra de colaboración entre los Estados europeos contra una compañera luchadora no pase sin respuesta, demostrando que las agresiones contra ella son también una agresión contra todas las que luchamos contra el sistema capitalista y las miserias que éste impone con su lógica.

Desde Barcelona hemos convocado una manifestación para el día siguiente de anunciarse la extradición, y os animamos a que CONVOQUÉIS VUESTRAS PROPIAS MOVILIZACIONES Y ACCIONES DE RESPUESTA DE TODO TIPO EN VUESTROS PUEBLOS Y CIUDADES , el mismo día de la manifestación de Barcelona.

La queremos libre, la queremos cerca!
Libertad luchadoras presas y preseguidas!
Ninguna compañera sola en manos de los Estados!

Solidaritat Rebel

Informació sobre el cas

El passat dimecres dia 13 d’abril a les 5 del matí s’iniciava a Barcelona una operació dels Mossos d’Esquadra en la que s’escorcollaven dos domicilis particulars i un centre social del barri de La Salut, «els Blokes Fantasma», on es va retenir durant dotze hores a la vintena de persones que viuen a l’edifici.

A banda del saqueig i destrucció que acompanya tot registre policial, l’operació va resultar en la detenció d’una companya que ja va estar empresonada arrel de la Operació Pandora, i sobre la qual pesava des del dia 11 d’abril una ordre de detenció europea sota l’acusació d’haver participat en expropiacions a entitats bancàries en territori alemany.

Després del seu trasllat a l’Audiència Nacional espanyola, el jutge Eloy Velasco ha ordenat l’ingrés en presó preventiva per a la nostra companya, que ha estat traslladada al centre penitenciari de Soto del Real. Donat que també està imputada en el procés Pandora (actualment en fase d’instrucció) i que ella mateixa ha manifestat la seva voluntat de no ser extraditada, la nostra defensa ha demanat un ”condicionament” a l’ordre europea d’extradició, reclamant que compleixi presó preventiva a l’Estat espanyol a l’espera de que es celebri el judici que té pendent aquí. En un plaç màxim de 2 mesos (prorrogable un mes més), l’Audiència Nacional hauria de resoldre si suspèn temporalment l’entrega de la nostra companya a les autoritats alemanyes o no. A partir de les notícies publicades a la premsa alemanya hem pogut saber que se li atribueix una expropiació ocorreguda fa 2 anys a la localitat d’Aachen, durant la qual–sempre segons la premsa–el grup assaltant es va emportar una important quantitat de diners de l’entitat bancària sense causar cap ferit ni dany personal.

La solicitud d’extradició de la companya serà avaluada per una sala de l’Audiència Nacional els propers dies o setmanes. En cas de donar llum verda a l’entrega, seria traslladada a territori alemany, on té al seu nom una ordre d’empresonament en grau preventiu a l’espera de la celebració del judici.