Chile: Anarchist prisoner Sergio Alvarez transferred to new wing (en-it)

1234589_621109964595746_1142962200_n

Insurrection News received and transmits (edited for clarity):

Anarchist comrade Sergio Alvarez was transferred to the 33rd. wing of ‘Santiago 1’ prison, after staying for more than a week in a temporary wing.

In that wing, he can not have contact with other anarchist prisoners, who are kept separated in different wings of the same prison.

Anarchist comrade Sergio Alvarez was arrested on Wednesday, July 15 in the context of clashes between police and encapuchados (hooded ones) outside the University of Chile in Santiago. He was formalized for possession of an incendiary device, disorder and aggression against the police.

Sergio´s posture is not about “young student victim of a frame-up”, but he has positioned himself as an anarchic/anti authoritarian individual in confrontation with Power.

You can get more info and leave messages of solidarity for Sergio via this email: laguerracontinua@riseup.net

Solidarity with all comrades in prison!

 

[CILE – 8 AGOSTO 2015] IL PRIGIONIERO ANARCHICO SERGIO ALVAREZ TRASFERITO IN UNA NUOVA ALA

Fonte: Insurrection News
Traduzione: Crocenera

Il compagno anarchico Sergio Alvarez è stato trasferito nel 33esimo braccio della prigione “Santiago 1”, dopo aver passato più di una settimana in un settore di transito.
In quel braccio non può avere contatti con altri prigionieri anarchici, che vengono tenuti separati in differenti bracci della stessa prigione.
Il compagno anarchico Sergio Alvarez era stato arrestato mercoledì 15 Luglio durante degli scontri tra la polizia e gli incappucciati fuori dall’Università del Cil a Santiago. L’accusa formalizzata è di possesso di armi incendiarie, disordine e aggressione alla polizia.
L’atteggiamento di Sergio non è quello di un “giovane studente vittima di un complotto”, ma si è dichiarato un individuo anarchico/antiautoritario in conflitto con il Potere.
Per ricevere maggiori informazioni e lasciare messaggi di solidarietà a Sergio: laguerracontinua@riseup.net

Solidarietà a tutti i compagni in prigione!